Ułatwienia dostępu

Działanie 1.4 Wzór na konkurencję I etap W ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia

Działanie 1.4 Wzór na konkurencję I etap

W ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia

 

Informacje ogólne:

Termin naboru wniosków: 20 październik – 30 grudnia 2015 r.

Dofinansowanie w ramach Etapu I stanowi pomoc de minimis i skierowane jest do MŚP z regionu PW

Maksymalna kwota dofinansowania wynosi 100 000 PLN

Maksymalna intensywność wsparcia wynosi 85%

Okres realizacji projektu musi się rozpocząć do miesiąca od momentu podpisania umowy o dofinansowanie i nie może przekraczać 6 miesięcy od dnia podpisania rozpoczęcia realizacji projektu.

Koszty kwalifikowane obejmują koszty usług doradczych świadczonych przed doradców zewnętrznych związanych z przeprowadzeniem audytu wzorniczego i opracowaniem strategii wzorniczej.

Audyt wzorniczy – analiza działalności przedsiębiorcy pod względem potencjału i potrzeb wzorniczych, której wynikiem jest strategia wzornicza. Audyt obejmuje m.in. analizę wzorniczą beneficjenta w zakresie oferty produktowej, modelu biznesowego, technologii, struktury organizacyjnej, procesów komunikacji, strategii marketingowej, zdefiniowania i charakterystyki klientów i konkurencji oraz kluczowych w kontekście beneficjenta trendów branżowych analizę potrzeb beneficjenta w zakresie zarządzania wzornictwem, analizę oferty pod kątem wykorzystania wzornictwa i potencjału rynkowego beneficjenta.

Strategia wzornicza – raport z przeprowadzonego audytu wzorniczego zawierający co najmniej następujące elementy:

  1. Ogólną charakterystykę firmy zawierającą analizę wzorniczą przedsiębiorstwa w zakresie produktów, technologii, struktury organizacyjnej, procesów komunikacji z klientem, strategii marketingowej,
  2. Ogólny opis otoczenia firmy w zakresie designu zawierający co najmniej informacje odnośnie charakterystyki klientów, opis głównych konkurentów, opis trendów rynkowych,
  3. Określenie kluczowych w kontekście beneficjenta trendów branżowych, społecznych i technologicznych o dużym potencjale wpływu na rynek beneficjenta,
  4. Ocenę poziomu wykorzystania wzornictwa w firmie oraz jej potencjału w tym zakresie,
  5. Zdefiniowanie problemów wzorniczych w firmie przy czym problemy te mogą dotyczyć zarówno produktu jak i innych procesów biznesowych w firmie,
  6. Rekomendacje dalszych szczegółowych działań dla firmy.

 

Kryteria formalne specyficzne:

 

Kryteria merytoryczne:

Nazwa kryterium Opis

 

Wnioskodawca posiada odpowiednią wiedzę pozwalającą na realizację projektu, ma sprecyzowane oczekiwania rezultatów audytu oraz jest zdeterminowany do wdrażania działań z niego wynikających W ocenie kryterium pod uwagę będą brane:

świadomość kadry zarządzającej, a w przypadku osób fizycznych wykonujących działalność gospodarczą, właściciela, celów audytu wzorniczego oraz jego możliwych konsekwencji dla firmy (audyt wzorniczy może przynieść korzyści jedynie w przypadku, gdy zarząd Wnioskodawcy będzie aktywnie w nim uczestniczył i będzie zdeterminowany do wdrażania działań z niego wynikających);

– gotowość do realizacji działań poaudytowych i poniesienia kosztów z nimi związanych oraz zapewnienia źródeł finansowania tych działań;

– znajomość projektu i jego celów przez kadrę zarządzającą, a w przypadku osób fizycznych wykonujących działalność gospodarczą, przez właściciela (zdolność do wyjaśnienia znaczenia projektu dla dalszego rozwoju firmy, znajomość odbiorców firmy i ich potrzeb, zdolność do określenia oczekiwanych efektów projektu);

– Wnioskodawca wyznaczył przedstawicieli do udziału w projekcie, wśród których znajduje się właściciel bądź członek organu zarządzającego lub wspólnik.

Wnioskodawca zapewnia finansowanie projektu Weryfikacja zostanie dokonana na podstawie informacji zawartych w sprawozdaniach finansowych za ostatnie dwa lata obrotowe oraz w prognozach finansowych zawartych w dokumentacji aplikacyjnej, a także w zawartych we wniosku informacjach odnośnie możliwości pozyskania finansowania zewnętrznego przez Wnioskodawcę.
Wydatki w ramach projektu są kwalifikowalne, racjonalne i uzasadnione. Wydatki planowane do poniesienia w ramach projektu i przewidziane do objęcia wsparciem muszą być kwalifikowalne, uzasadnione i racjonalne do zaplanowanych przez Wnioskodawcę działań i celów projektu oraz celów określonych dla działania. Działania zaplanowane w ramach projektu są odpowiednie do skali i rodzaju działalności Wnioskodawcy.
Przedmiot projektu wpisuje się w zakres regionalnych inteligentnych specjalizacji wspólnych dla co najmniej dwóch województw z Polski Wschodniej. RIS:

  • Żywność i produkty rolno-spożywcze;
  • Ekologia;
  • Turystyka, medycyna, zdrowie;
  • Energetyka;
  • Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT);
  • Budownictwo ekologiczne;
  • Produkcja maszyn i urządzeń.
Wskazany wykonawca posiada potencjał niezbędny do należytego świadczenia usług oraz zapewnia ich realizację przez osoby posiadające niezbędne kwalifikacje. Wykonawca posiada udokumentowane doświadczenie w projektowaniu strategii rozwoju produktów (wyrobów lub usług) tj. przeprowadził co najmniej trzy projekty w tym zakresie wraz z wdrożeniem na rynek w ostatnich pięciu latach. Wskazane jest, aby wykonawca posiadał doświadczenie w projektowaniu oraz wdrażaniu produktów w trzech różnych branżach gospodarki. W przypadku, gdy wykonawca posiada doświadczenie w projektowaniu i wdrażaniu produktów tylko w jednej branży, może być wykonawcą w projektach dotyczących branży gospodarki, w której posiada doświadczenie. Dokumentacją potwierdzającą doświadczenie mogą być w szczególności referencje odbiorców usług, przedstawiające zakres zrealizowanych prac wraz z osiągniętymi efektami. Do realizacji audytu wykonawca wskazał co najmniej dwóch ekspertów, z których każdy posiada doświadczenie w realizacji co najmniej trzech projektów w zakresie projektowania strategii rozwoju produktów (wyrobów lub usług) tj. przeprowadził co najmniej trzy projekty w tym zakresie wraz z wdrożeniem na rynek w ostatnich pięciu latach. Wskazane jest, aby ekspert posiadał doświadczenie w projektowaniu oraz wdrażaniu produktów w różnych branżach gospodarki. W przypadku, gdy ekspert posiada doświadczenie w projektowaniu i wdrażaniu produktów lub usług tylko w jednej branży, może być ekspertem w projektach dotyczących branży gospodarki, w której posiada doświadczenie. Dokumentacją potwierdzającą doświadczenie mogą być w szczególności referencje odbiorców usług, przedstawiające zakres zrealizowanych prac wraz z osiągniętymi efektami.
Wskaźniki projektu są obiektywnie weryfikowalne i odzwierciedlają założone cele projektu. Wskaźniki muszą być tak skonstruowane, aby na podstawie danych można było obiektywnie określić ich poziom wyjściowy, a następnie poziom w trakcie realizacji projektu i poziom docelowy
Poziom bezrobocia w powiecie Polski Wschodniej, w którym znajduje się lokalizacja projektu. Ocena na podstawie danych GUS „Bezrobotni oraz stopa bezrobocia wg województw, podregionów i powiatów” – stan na koniec miesiąca poprzedzającego okres sześciu miesięcy poprzedzających ogłoszenie konkursu na podstawie wskaźnika „Stopa bezrobocia (do aktywnych zawodowo) w %”

 

Wskaźniki:

Wskaźniki produktu:

– Liczba przeprowadzonych audytów wzorniczych

– Liczba przedsiębiorstw otrzymujących wsparcie, w tym:

– liczba przedsiębiorstw otrzymujących dotację.

Wskaźniki rezultatu:

– Liczba opracowanych strategii wzorniczych.

Przedsiębiorcy, którzy prawidłowo wykorzystają pomoc finansową otrzymaną w ramach etapu I tzn. zrealizują pełny zakres rzeczowy i finansowy projektu, złożą wniosek o płatność końcową wraz ze strategią wzorniczą, które zostaną zatwierdzone, będą mogli ubiegać się o dofinansowanie w ramach II etapu działania. W etapie II będzie udzielana pomoc na wdrożenie działań rekomendowanych w wyniku przeprowadzonego w I etapie audytu wzorniczego uwzględnionych w strategii wzorniczej.

INNOVO Innowacje w Biznesie Sp. z o.o.
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.